MEVCUT ÖĞRENCİLER

 

Merhaba!

Zorlu bir sınav ve tercih sürecinden sonra artık İTÜ’lüsünüz ve çift diploma programlarının ayrıcalıklı eğitimini almak için hazırsınız.  Hayatınızda yepyeni bir dönemin başladığının farkında olarak siz UOLP öğrencilerimize yardımcı olmak amacıyla hazırladığımız bu el kitabı, umarız üniversite hayatınızın başlangıcında sizlere yardımcı olacaktır. Hepinizin başarılı bir üniversite yaşamı geçirmenizi dilerken, İTÜ’ye hoş geldiniz diyoruz.

UOLP programlarına nasıl kayıt yaptırılır? Kayıt için neler gerekir?

Öncelikle üniversitemizin öğrenci işleri sayfası olan http://www.sis.itu.edu.tr/YeniKayit/ adresinden, kayıt işlemlerine göz atmanızı öneririz. Kayıt esnasında istenen belgeleri, kayıt şartlarını ve kayıt yerlerini de bu linkten öğrenebilirsiniz.


UYARI: UOLP bölümlerine e-kayıt sistemiyle kayıt yaptırılamamaktadır.


KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER

1) Lise Diplomasının aslı

2) 4 adet vesikalık fotoğraf (fotoğraflar son altı ayda çekilmiş ve adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde olmalıdır.)

3) Öğrenim ücretinin ödendiğine dair dekont,

4) 1995 ve daha önceki yıllarda doğmuş erkek adaylar için  Askerlik Durumu Beyan Formu. (Askerlik Durumu Beyan Formu için tıklayınız.) (1996 ve daha sonraki yıllarda doğmuş erkek adaylardan bu belge istenmeyecektir.)

5) Denizcilik Fakültesinin programlarına kayıt olacak öğrenciler için Gemiadamları Sağlık Yoklama Belgesi

6) Doktor onaylı kan grubu kartı (Kimliğinde kan grubu yazan öğrenciler kimlik fotokopisi verebilirler.)

 

UOLP harçları ne kadardır, nereye ve nasıl ödenir? Taksit imkânı var mıdır?

UOLP programlarının yıllık ödemeleri, anlaşmalı olduğumuz T. C. İş Bankası’nın herhangi bir şubesine ödenebilmektedir. Nüfus cüzdanınız ve İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı sayfasından öğrenebileceğiniz 9 haneli Öğrenci Numaranız ile şubeye gittiğinizde ödeme yapabilirsiniz.

UOLP yıllık öğrenim ücreti ödemeleri, ilk dönem ve ikinci dönem başında iki eşit taksit halinde ödenir. UOLP bölümlerinde göreceğiniz ücretler sadece okullara ödenen yıllık ücretlerdir. Barınma, yemek, kırtasiye vb. masraflar dahil değildir. Üniversiteye ödenen öğretim ücretlerinde her sene değişiklik yapılabilmektedir. ABD’de bulunacağınız yıla ait güncel ücretleri, ilgili okulun web sitesinden kontrol etmenizi öneririz. Öğrencilerimizden aldığımız geri dönüşler, ABD’deki öğrenim sırasında okul öğrenim ücretine ek olarak yıllık yaklaşık 15.000 ABD Doları harcama yapıldığını işaret etmektedir.

​UOLP Güncel Ücretleri Programların İçerisinde Bulabilirsiniz.

UOLP İngilizce şartı nedir? İngilizce şartını yerine getiremeyenler için prosedür nedir?

UOLP’de öğrenim dili %100 İngilizce’dir ve öğreniminizin bir kısmını ABD’de tamamlayacağınız için ABD’deki ortak üniversitelerle anlaşmalar gereği uluslararası standart sınavlar olan TOEFL sınavlarından yeterli puanı almanız gerekmektedir. Bazı programlarda İngilizce dil yeterliğine ilişkin özel koşullar bulunmaktadır. Lütfen ilgili programdan dil koşullarını kontrol ediniz.

TÜRKİYE’DE ALINAN TOEFL IBT SINAV SONUÇLARI SADECE DEVLET ÜNİVERSİTELERİ VE VAKIF ÜNİVERSİTELERİNİN TOEFL SINAV MERKEZLERİNDEN ALINDIĞI TAKDİRDE GEÇERLİDİR.

İTÜ Lisans ve Çift Diplomaya Yönelik Uluslararası Ortak Lisans Hazırlık Programları Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Madde 5, 2. bendi uyarınca, Üniversiteye kabul edilen UOLP öğrencilerinden yabancı dil düzeylerinin yeterliğini Senatonun belirlediği sınavlardan biri ile belgeleyemeyenler İngilizce hazırlık programına kabul edilirler.

2017-2018 akademik yılı itibariyle, İTÜ Lisans ve Çift Diplomaya Yönelik Uluslararası Ortak Lisans Hazırlık Programları Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Madde 7, 3. bendi uyarınca, üniversiteye kabul edildikleri eğitim öğretim yılında, uluslararası sınavlardan birinden başarılı olan UOLP Hazırlık öğrencilerinin isterlerse İngilizce hazırlık öğretimine devam etmeyip takip eden yarı yılda fakültelerindeki öğrenime başlayabilmeleri için Senato tarafından belirlenen devam koşulunu yerine getirmeleri gerekmektedir.

Ayrıca, UOLP öğrencileri, üniversiteye kabul edildikleri yıl, UOLP hazırlık programındaki derslere devam edebilmeleri için dönem içi performans ve sınav ortalamalarından en az yüzde 50 başarı sağlamakla yükümlüdürler.

* TOEFL IBT/PBT sınavlarının geçerliliği 2 yıldır.

İngilizce koşulunu yerine getiremeyen öğrencilerimiz, düzey belirleme sınavına tabi tutularak mevcut İngilizce düzeylerine göre A – B – C – D kurlarından birine yerleştirilir  ve bir yıl boyunca akademik İngilizce ve TOEFL sınavına yönelik eğitime tabî tutulur. Kurumsal TOEFL sınavını kabul eden programlar için ilk dönem başında, ilk dönem sonunda ve ikinci dönem sonunda olmak üzere yılda 3 kez Kurumsal TOEFL sınavı uygulanır. İlk dönem başındaki Kurumsal TOEFL sınavını geçen öğrencilerimiz Hazırlık eğitimi almadan 1. yıl eğitimlerine başlarlar. İlk dönem sonunda gerekli dil koşullarından herhangi birini sağlayan öğrencilerimiz ikinci dönem Hazırlık Programı’na devam etmezler. 1. yılın ikinci döneminden üstten ders alarak eğitimlerini sürdürürler. İkinci dönem sonunda TOEFL sınavlarından gerekli puanı alan öğrencilerimiz 1. sınıfa başlamaya hak kazanırken, dil yeterlik koşulunu hazırlık senesinin sonunda yerine getiremeyen öğrencilerimiz bir yıl daha UOLP Hazırlık Programı’na kayıt yaptırabilirler. UOLP öğrencilerinin en fazla iki yıl hazırlık okuma hakları bulunmaktadır.

Gerekli İngilizce koşulunu sağlayamayan öğrencilerimiz, isterlerse, 4/12/2008 tarihli ve 27074 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmeliğin 7nci maddesinin on ikinci fıkrası uyarınca, İngilizce öğretimin zorunlu olmadığı üniversitelere yatay geçiş için başvuru yapabilirler. Yatay geçiş için başvuruda bulunmayan adayların Üniversite ile ilişikleri kesilir.

Üniversite Senatosu'nun 22.09.2016 günlü ve 640 sayılı kararı gereğince, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılından itibaren IELTS sınavı kabul edilmeyecektir.

UOLP öğrencilerinin ABD’ye gitme şartları nelerdir?

UOLP öğrencileri İngilizce yeterlilik koşulunu yerine getirip eğitimlerine İTÜ’de başlarlar. 1. yıllarında İTÜ’de zorunlu dersleri başarıyla vermeleri ve programların şart koştuğu Genel Not Ortalamasını (GNO) sağlamaları şartıyla öğrencilerimiz ABD’ye gitmeye hak kazanırlar. Programların şart koştuğu Genel Not Ortalamaları aşağıdaki tabloda verilmiştir:

Programlar Bazında İstenen Genel Not Ortalamaları

 

PROGRAM ADI

 

GEREKEN MİNİMUM GNO

Bilişim Sistemleri Müh.

 

2.00/4.00

Biyomühendislik

2.00/4.00

Deniz Ulaştırma İşletme Müh.*

-

Endüstri Müh.

2.00/4.00

Gem. Makineleri İşletme Müh.*

-

İnşaat Müh.

2.00/4.00

İşletme

2.00/4.00

Moda Tasarımı

3.00/4.00

Tekstil Geliştirme ve Pazarlama

2.50/4.00

Elektronik ve​Haberleşme Mühendisliği

2.50/4.00

* Deniz Ulaştırma İşletme ve Gemi Makineleri İşletme Mühendislikleri programlarında öğrenciler bahar yarıyılında ABD’ye gönderilirler. Bu sebeple öğrencilerde herhangi bir not ortalaması şartı aranmaz.

İTÜ’de zorunlu dersleri verememeleri ya da GNO’larının istenen şartın altında olması durumunda öğrenciler, üstten ders alabilirler ancak ABD’ye gitmek için gerekli şartları yerine getirmek için İTÜ’de düzensiz öğrenci statüsünde eğitim görmeye devam ederler.

ABD’ye gidişte prosedürler nelerdir?

ABD’ye gitmek için gerekli şartları yerine getiren öğrenciler, program koordinatörleri tarafından ortak  üniversiteye bildirilirler. Ortak üniversiteler de bu öğrencilerin vizelerini alabilmesi için I-20 adlı belgeyi yollar. Öğrencinin adına düzenlenmiş olan bu belge, öğrenci vizesi alabilmeniz için gereklidir. Konsolosluğun istediği diğer belgelerle birlikte öğrenci bireysel olarak vize başvurusunda bulunmaktadır.

Amerika’ya gidiş gelişler için alınacak olan uçak biletleri de yine öğrencilerin kendi sorumluluğundadır. Ancak uçak bileti alırken, Amerika’da yapılacak olan oryantasyon tarihleriyle ilgili program koordinatörünüzden bilgi almanız ve oryantasyon sırasında Amerika’da bulunacak şekilde biletinizi almanız yararınıza olacaktır.

ABD’ye gittiğinizde derslere kayıt olabilmeniz için karşı üniversite tarafından gönderilen sağlık formlarını önceden doldurarak doktorunuza imzalatmanız ve ABD’ye göndermiş olmanız gerekmektedir. İlgili formlar ABD’deki üniversitelerin internet sitelerinde bulunmaktadır.

Amerika’ya gitmeden önce, oradaki yaşam hakkında bilgi verilecek mi?

ABD’ye gitmeden önce İTÜ’deki program koordinatörleriniz tarafından, ABD’deki yarıyıl başlamadan önce gittiğinizde de karşı üniversitede bulunan program koordinatörünüz tarafından düzenlenecek oryantasyonda bilgi alabileceksiniz. Ayrıca ABD’de eğitim almış olan öğrencilerimiz ve mezun olup orada yüksek lisans yapan öğrencilerimiz de gönüllü olarak size yardımcı olabileceklerdir.

İTÜ’deki ve Amerika’daki barınma koşulları nelerdir?

İTÜ’deki barınma koşullarıyla ilgili olarak bilgi almak ve yerleşkelerimizdeki yurtlarda konaklamak için,  öğrenci kaydınızı yaptırdıktan sonra Yurt Burs Ofisi ile bağlantıya geçmeniz gerekmektedir.

Yurt Burs Ofisi için: http://yurtburs.itu.edu.tr

ABD’deki üniversiteler de yerleşke düzeninde üniversiteler olduğu için yerleşkelerdeki apart yurtlarda kalabilirsiniz. Bazı programlarda ABD’ye gittiğiniz ilk yıl için, adaptasyon açısından yararlı olacağı düşünüldüğünden yerleşke içindeki yurt olanaklarından yararlanmanız zorunlu tutulmaktadır.

Amerika’daki yurtlarda isterseniz Türk arkadaşlarınızla, isterseniz yabancı arkadaşlarınızla kalabilirsiniz. Yine tavsiyemiz yabancı öğrencilerle kalarak İngilizce seviyenizi ilerletmeniz için gerekli ortamı sağlamanız yönündedir.

Amerika’daki staj ve yaz okulu şartları nelerdir?

ABD’de dersi kalan öğrenciler, almak istedikleri dersin kredisi başına, normal ücretinin 3-4 katı fazla ücret ödeyerek yaz okulunda o dersi alabilmektedirler.

Staj yapılması zorunlu olan programlarımız dışında staj yapmak isteyen öğrencilerimiz, hem ABD’de hem de İTÜ’de staj yapabilmektedirler. Ancak öğrencilerimizin bu stajla ilgili üniversitelerinin fakülte staj komisyonlarına önceden bilgi vermeleri gerekmektedir. Öğrenciler staj yerlerini kendileri bulurlar. Bu konu ile ilgili program koordinatörlerinize danışabilirsiniz.

Mezun olduktan sonra Amerika’da kalma hakkım var mı? Yüksek lisans ya da çalışma imkânı bulabilir miyim?

Mezun olduktan sonra, öğrencilerimiz, tanınmış üniversitelerde yüksek lisans yapma ve önemli şirketlerde iş bulma fırsatını bulabilmektedirler.

2008 yılından bu yana, yeni çıkan bir yasa uyarınca, Bilişim Sistemleri Mühendisliği, Biyomühendislik ve İnşaat Mühendisliği programlarından mezun olanlar, “Optional Practical Training” (OPT) adı verilen uygulama kapsamında, 2,5 yıl süresince iş bulmaları şartıyla, öğrenci vizesiyle ABD’de çalışma imkânına sahiptirler. Diğer programlar için bu süre 1 yıldır.

Ayrıca mezun öğrencilerimiz, ABD’deki okullarda da yüksek lisans yapma hakkına sahiptirler.

İTÜ’de dönem içinde az sayıda dersten başarısız olduğumda o dersi/dersleri ABD’de alabilir miyim? Az sayıdaki ders için bir sonraki sene yine dönemlik öğrenim ücretinin tamamını mı öderim?

İTÜ’de ya da ortak üniversitede alınıp başarısız olunan dersler, aşağıdaki şekillerde tekrar alınabilir.

  1. İTÜ’de alınıp başarısız olunan en fazla iki ders:
    • 1-İTÜ’de yaz okulunda açılmış ise alınabilir,
    • 2-İTÜ yaz okulunda açılmamış ise program koordinatörü ve Fakülte Yönetim Kurulunun onayı ile herhangi bir akredite devlet ya da vakıf üniversitesinin yaz okulunda alınabilir,
    • 3-Eşdeğerliği program koordinatörü ve Fakülte Yönetim Kurulu tarafından eşdeğerliği onaylanmış bir dersin ortak üniversitede bulunması durumunda ortak üniversiteden alınabilir.
  2. Ortak üniversitede alınıp başarısız olunan en fazla iki ders:
  • 1-Ortak üniversitenin onayı ile ortak üniversitenin yaz okulunda alınabilir,
  • 2-İTÜ yaz okulunda açılmış ise ortak üniversitenin onayı ile İTÜ’de alınabilir,
  • 3-Ortak üniversitenin onayı ile yurtdışında ya da Türkiye’de herhangi bir üniversitede alınabilir,
  • 4-İTÜ’de açılmış ise ortak üniversite onayı ile alınabilir.

Eğer iki dersiniz kaldıysa, İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na bu konuyla ilgili başvurarak, sadece o dersin kredi ücretini ödersiniz. Ancak ikiden fazla ders bıraktığınız takdirde dönem ücretinin tamamını ödemekle yükümlü olursunuz.

Yukarıda sizlere vermiş olduğumuz bilgilerde programlara ve/veya yıllara göre değişiklikler olabilmektedir. Lütfen son güncellemeleri takip ediniz ve program koordinatörlerinizle iletişime geçiniz. Duyurular, size verilen itu.edu.tr uzantılı e-posta adreslerinize ve aşağıda görebileceğiniz web siteleri aracılığıyla yapılacaktır.

UOLP KOORDİNATÖRLERİ İLETİŞİM BİLGİLERİ ve YARARLI BAĞLANTILAR  

 


UOLP KOORDİNATÖRLERİ İLETİŞİM BİLGİLERİ

Uluslararası Eğitim Dekanı


 

Prof. Dr. Yılmaz AKKAYA

 

akkayayil1@itu.edu.tr

 


 

285 34 47


 

 

Uluslararası Eğitim Dekan Yardımcıları


Yrd. Doç. Dr. Ece BAYAT

ebayat@itu.edu.tr

 

285 38 60


Prof. Dr. Esra ÖZKAN ZAYİM

ozesra@itu.edu.tr

285 30 09


 

Bilişim Sistemleri Mühendisliği

Doç. Dr. Hazım EKENEL

ekenel@itu.edu.tr

 

285 74 60 - 2218


 

 

 

İşletme


 

Doç.Dr. Banu ELMADAĞ BAŞ

elmadaga@itu.edu.tr


 

293 13 00/ 2022


Doç. Dr. Elif KARAOSMANOĞLU

karaosman5@itu.edu.tr

 

293 13 50/ 2050-114


 

 

İnşaat Mühendisliği


Prof. Dr. Yılmaz AKKAYA

akkayayil1@itu.edu.tr

 

285 34 47

 


Yrd. Doç. Dr. Ece BAYAT

ebayat@itu.edu.tr


 

285 38 60


 

 

Tekstil Geliştirme ve Pazarlama


 

Prof.Dr. Bülent ÖZİPEK

ozipek@itu.edu.tr


 

292 96 28


 

Ar. Gör. Dr. Canan SARIÇAM

saricamc@itu.edu.tr


 

 

292 96 28


 

 

Moda Tasarım


 

Prof. Dr. Cevza CANDAN

candance@itu.edu.tr


 

293 13 00 / 24 94


 

Prof. Dr. Telem Gök SADIKOĞLU

sadikoglut@itu.edu.tr


 

 

293 13 00 / 2680


 

Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği


 

Yrd.Doç. Dr. Tanzer SATIR

tsatir@itu.edu.tr

 

0 216 395 10 64 /1113-1180

 


 

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği

 


 

Doç. Dr. Ata BİLGİLİ

ata.bilgili@itu.edu.tr


 

0 216 395 10 64 /1192-1113


 

Biyomühendislik


 

Doç. Dr. Melek EROL TAYGUN

erolm@itu.edu.tr


 

285 73 45


 




Endüstri Mühendisliği


 

Doç. Dr. Ömer F. DEMİREL

demirelom@itu.edu.tr

 

293 13 00 / 2073

 


Yrd. Doç. Dr. Gaye KARAÇAY AYDIN

karacayaydin@itu.edu.tr



293 13 00 / 2664-109

 

Elektrik - Elektronik Mühendisliği


 

Prof. Dr. İbrahim AKDUMAN

akduman@itu.edu.tr


 

 

285 36 81

 


Doç. Dr. Serkan ŞİMŞEK

simsekser@itu.edu.tr


285 36 24

 

 

Yabancı Diller Yüksek Okulu


 

Doç. Dr. Burçkin DAL

dalbu@itu.edu.tr


 

 

232 47 27 / 126


 

Duygu ÖZKAN

ozkandu@itu.edu.tr


 

 

232 47 27 / 126


 





Uluslararası İlişkiler Ofisi

 


 

Sibel GÜÇKIRAN

guckirans@itu.edu.tr


 


285 66 00


Ferhat ÇAKIRÖZ

cakirozf@itu.edu.tr

 

Yararlı Bağlantılar

www.uolp.itu.edu.tr

www.suny.edu.tr

www.sis.itu.edu.tr

www.ydy.itu.edu.tr

www.yurtburs.itu.edu.tr